Julen!

Ja då har det gått några dagar utan att jag har skrivit. Men livet har ju fortsatt ändå. Så här är en liten återblick på vad vi sysslat med.
I söndags fixade vi med det sista inför julfirandet. Micke kom hit och vi gjorde köttbullar i mängder. Sedan gjorde vi även julgodis. 
Och vad jag sysslat med en stor del av min tid dom senaste veckorna kan jag nu berätta. Jag har haft systuga så det bara rykt om det. Jag har sytt massa julklappar till alla barn utom ett, och våra tre. Men dom hade däremot på sig kläder som jag sytt till dom tidigare. Jag har alltså sytt till åtta barn. Inga superstora grejer, men tid har det tagit. Och jag har fått göra om en massa av grejerna. Sedan gjorde jag ju även klänningen till Nova som jag lagt upp bild på. Och även lite julklapp till Eije och Sigge. Och sedan gjorde jag även (paket)strumpor till barnen.
 
På julaftonsmorgon kom tomten på besök och Dite skrek som aldrig förr. Inget större fan av tomten med andra ord.
Sedan bar det av till Gullered till mina föräldrar. 22 Stycken blev vi där. Allmänt mysigt hade vi. Det åts och fikades. Och även dit kom tomten. Dite skrek till en början, men sedan var det bra. Lagom tills tomten skulle gå ;)
 Barnen fick massa fint. Och jag och Kristoffer fick massa bra grejer. Sedan tittade vi på Kalle anka. Och såg ni vad bra det blivit sedan dom retuscherat och fixat?
Julafton var väldigt lyckad med andra ord.
 
Idag har vi varit i Gullered igen. Massa folk, mys, lek och stoj. Det är så underbart när vi har Kristoffer hemma så vi kan umgås hela familjen. Det känns såklart mer speciellt på något vis när det är jul och så. Tänk dom som är alldeles ensamma i juletider.
Det var trötta barn vi stoppade om i sina sängar idag :) Jag tror dom haft det bra dessa dagar precis som vi.
 
 
 
 
Hoppas ni alla har lika fina juldagar med när och kära, som vi! Ta hand om varann!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Herreguuuuuud vad du kan sy!!! I like it a lot!! :-) ses snart va det ja!! ;-)
Kram

Svar: Haha, ja det är roligt att sy :) Ja det borde ju inte vara jättesvårt att ses egentligen. Haha.kram
Carina

2012-12-27 @ 08:05:29
URL: http://vagentilltjejmilen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0