Våra flickor i nya klänningar! (Och lite annan skit)

Idag var det "Unga öppet" på öppna förskolan, vilket innebär att föräldrar under 25 år är välkomna. Vi brukar alltid åka dit, men idag fanns faktiskt varken lusten eller orken till det. Det blev en heldag till att sy en klänning till Simone istället. Hon blev väldigt glad och nöjd med den och ville helst inte ta den av sig! Så det var ju ett gott betyg av henne iaf ;) Nu är det bara Edgar kvar som även han vill ha något i samma tyg. Jag tror det får bli antingen en fluga eller en slips.
Sedan har ju även Kristoffer ett önskemål att jag ska göra ett kuddfodral till en kudde i soffan. Jag har tidigare sytt två stycken i andra tyger och det  här tyget skulle passa perfekt tillsammans med dom andra.
Som ni kanske ser klänningarna inte riktigt likadana ut. Jag brukar för övrigt egentligen aldrig tycka om att klä barnen i likadana kläder, men jaja ;)
 
 
 
Tidigare idag när Edgar och Simone lekte.
Edgar: "Kom nu älskling så äter vi!"
Simone: "Älskling?"
E: "Ja"
S: "Men du är ju gosig" (lite skrattande)
 
Haha.
 
 
 
Idag kom räkningen från rörmokaren (badrummet). FY FAN, säger jag bara! Den var på lite mer än vad jag hade tänkt mig om man säger så. Men men, vi har ju ett fint och bra barum iaf!
 
 
 
Hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0