En arg Edgar!!

Jag har tänkt en massa grejer senaste veckan/veckorna som jag ska skriva i bloggen, men jag har haft så fullt upp så jag inte riktigt hunnit sätta mig och skriva så då glömmer jag av allt. Jaja, jag kommer kanske på lite att skriva om ändå ;)
 
I torsdgas när vi var och hälsade på Ida och William var vår son som förbytt. Han betedde sig värre än på mycket mycket länge. Eller kanske t.o.m värre än någonsin. Det bröt ut angående en kanin. Edgar hade hitta en kanin någon dag tidigare som dom inte hade sett på länge. Så då blev ju det hans lilla gosedjur som han skulle ha hela tiden. Men när han la ifrån sig den och inte lekte eller gosade med den, tog Simone den. Vilket jag gick med på att hon fick. Men Edgar blev förbannad. Edgar gick och sa att det var hans kanin och att han hade fått den. Men då sa jag att det var Dites egentligen. Men han fortsatte tjata om att det var hans. Och när vi var hos Ida så handlade alltså hans beteende om kaninen. Han skrek, grät och började tjata om att vi skulle åka hem. Han började typ hyperventilera. Ida kan intyga att han var som ett litet monster. Men med tanke på att han ville åka hem och betedde sig som han gjorde, kände jag ju att vi inte kunde åka hem just då för då skulle ju han "vinna". Tillslut lugnade han sig och vi gick till bilen. Väl i bilen var jag så förbannad så jag tror Belsebub skulle bli rädd för mig. Edgar blev helt tyst och lyssnade sedan. När vi kom hem ringde han till Ida och bad om ursäkt och var sedan sig själv igen.
Men Edgar har varit som en liten tonåring den senaste tiden. Tonåren får gärna vänta lite till.
 
I lördags kom Mikael hit och vi började med en stoooor bur till våra riktiga kaniner. Den blir ute i boden, med en öppning ut i trädgården till en typ hage som ska vara inhägnad. Man kommer kunna gå in till dom både inne och ute :) Igår hade vi, som så många andra, en riktig fixardag i trädgården i det fina vädret. Vi ränsade bl.a land och plockade kattbajs! Kul ;)
 
Vi får väl se om det blir ett uppdatering till idag.
 
Här kommer lite bilder :)
 
 
Påväg hem från Ida och william. Simone var på riktigt bra humör iaf ;)
 
 
När vi var hos Emelie och barnen.
 
 
Snickar´n!
 
 
Snickare nummer två!
 
 
PS. Ny låt kom upp igår gjord av min man. www.facebook.com/kilbrand

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja jag kan intyga ;) men det var gulligt att han ringde sedan och bad om ursäkt! :)
Håller med dig om att tonårs-trotset gärna får vänta ;)

2013-04-22 @ 20:04:50
URL: http://idaochwilliam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0