Stora barn!

Barnen (dom två största) börjar bli så otroligt stora. Det förstår man när man ligger i sängen på morgonen och man hör hur först den ena kommer ner och fixar och donar och leker utan att komma in till mig och säga ett knyst. Och att man sedan hör den andra likadant. Och när man tillslut kliver upp ur sängen, så sitter båda hur mysigt som helst tillsammans i soffan och tittar på tv.
OCH Edgar börjar dessutom bli så stor så han vill börja sova över hos kompisar. Han har pratat om det ett ganska bra tag nu. Men i lördags blev det av. Det var ett stort steg för mig och Kristoffer ;) Det hade gått hur bra som helst, och när jag och Simone kom för att hämta honom igår kom han INTE springandes och mötte mig i dörren. Han vill verkligen inte åka hem. Han hade nästan inte varit och lekt någonting. Enligt honom alltså.  Skitunge! Hehe.
Vilken skillnad det är på att ha två och tre barn. Haha. Det kändes hur konstigt som helst. Hur lugnt som helst. ALLT var hur anorlunda som helst. Inget bråk om vilken film som skulle sättas på. Inget bråk vid maten. Hur smidigt som helst att borsta tänder och grejer. Lugnt vid pyamasdags. Lugnt vid frukost. Smidigt att ta på ytterkläder. Lugnt lugnt lugnt. Man insåg plötsligt hur mycket en femåring faktiskt kräver. Plus att Simone var ju inte hälften så busig och bråkig som hon brukar vara utan Edgar. Annars triggad dom ju alltid igång varandra. Ibland när det är som ljudligast och stökigast hemma, önskar man lugn.. Men naej!! Jag vill ha mina tre ungar hemma!
 
Igår var barnens farfar och hans Laila på besök. Då blev det bl.a. en liten promenad i fina Påbo. Vi hoppade vagnen så Dite fick gå själv. Det gick hur bra som helst. Hon blev ganska förbannad dom gånger man bar henne en liten bit för att man skulle komma hem någongång ;)
 
Idag blir det öppna förskolan för vår del. Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0