Väder, boende, blogg!

Det ser ut att bli fint väder idag. Det gillar vi! Det är kallt i huset, men jag hoppas på lite värme ute så det värmer upp huset. Jag vill inte tända i pannan för jag tycker det borde vara varmt vid det här laget i april :) Gårdagens väder var en besvikelse. Jag tänkte när vi skulle åka till Petra och barnen att jag kunde ta mina (för mig) fin-skor  pga att det inte hade regnat något under dagen (sulan håller tyvärr på att lossna bl.a.).. Trodde jag. Jag märkte när vi skulle åka att det regnade ganska mycket. Och det fortsatte. Så på kvällen när jag skulle lämna staden blev jag ganska blöt.
Men jag hoppas på denna dagens väder istället. 
Igår slarvade jag något sjukt med maten. Inte bra. Jag åt frukost och sedan åt jag inget mer innan på kvällen vid åtta. VI var så förbaskat stressade så jag hann inte innan vi åkte. Såklart gav jag ju barnen mat :) Sedan var jag ju som sagt inte hemma innan på kvällen. Det ska jag inte göra om. Mat är ganska viktigt har jag hört ;) Är man så stressad så man hoppar över att äta kanske man borde tagga ner lite!?
 
Jag måste bara säga att jag älskar verkligen att bo som vi gör. I söndags tex när vi var ute i trädgården och fixade i land och grejer, var jag tvungen att stanna upp emellanåt och bara lyssna. Lyssna på absolut INGENTING! Jag älskar att ha den underbara tystnaden! Inte en massa människor som springer och väsnas och glor och har sig. Vi skulle kunna ha nudistparty på vår baksida. Någon som vill springa naken i det fria utan publik? Eller okej, det skulle nog kännas lite obekvämt.
 
Jag vet att jag skrivit det innan, men jag har verkligen blivit sämst på att uppdatera. Jag vet inte vad jag ska skriva längre. Ni som läser min blogg (ni är ju ändå några stycken), vad vill ni läsa om? Innan skrev jag ju väldigt mycket om vad jag gjorde på dagarna och så. När jag träffade kompisar, när jag sydde, när jag sket osv. Okej, kanske inte det sista. Men nu blir det liksom ingenting längre. Jag vet inte. Vad fanken vill ni veta?
 
Här om dagen gick våra underbara stora barn och hämtade en bok och gick och la sig tillsammans i Edgars säng och läste. Görgulligt tycker jag som mor!
 
 
Fort upp för trappan så inte våra mammor hinner ta oss. 
 
 
Från kaninhussnickeriet i måndags.
 
 
 
 
 
Hej hopp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0