Bilar, sykurser och räddande änglar!

Igår höll det på att skita sig med min sykurs. Kristoffer lyckades inte ta ledigt från jobbet. MEN, i sista stund kom Therese som en räddare i nöden och tog så glatt emot barnen. Så hon fick prova på att bli sexbarnsmor för en stund med barn två och två i ungefär samma åldrar ;)
Jag vet inte vad jag ska göra för att visa min uppskattning. Det är inte dåligt att vara barnvakt åt sin kompis barn som dessutom är tre stycken, när man även själv har tre stycken egna att ha ordning på. Otroligt snällt!
 
I måndags när jag åkte till Therese slutade fläkten i bilen att fungera. Inte så kul. Med tanke på att igår tex när jag skulle in tidigt till stan var det fortfarande minst 13 minus ute, och jag var tvungen att köra med öppen ruta. Det var helt igenisat på alla rutor både på insidan och utsidan. Och såklart fanns det ju ingen isskrapa i bilen så jag fick ta ett cd-fodral att skrapa med. Vilket inte gick särskilt bra. SÅ det såg nog ganska roligt ut när jag körde in till stan med en liten yta skrapad framför mig för att precis kunna se ut, och dessutom med öppen ruta. Tur det är milt på dagarna iaf.
Men igår när jag åkte hem körde jag iaf förbi vår bilmekaniker, så han kommer nog att fixa det här i dagarna. Gött det!
Igår tog jag äntligen tag i att köra in ved också. Vi har inte gjort det på jättelänge. Så istället har man behövt ge sig ut varje dag och bära in ved i en korg. Inget vidare. Det har ju inte gjort en mer sugen på att tända i pannan precis. 
 
På kvällen igår åkte jag med alla symänniskor till syaffären som ligger där borta någonstans ;) Det var trevligt att titta på alla fina tyger och dricka lite kaffe. Synd bara att man inte hade råd att köpa så mycket. Men jag köpte ett tyg för 39/m som jag ska göra en fin klänning till mig själv i :)
39 kronor för en klänning är inte illa tycker jag :)
 
Nu ska vi göra oss klara här och åka till BVC med ettåringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0