Magsjukan fortsätter! Måste även nämna min underbara bror som alltid ställer upp!

Ja vart ska jag börja!?
Magsjukan var inte över. Igår blev Kristoffer, Simone och jag (igen) sjuka. Men nu mår vi alla lite bättre. 
Det är verkligen inte roligt att torka och ta hand om spyor. Mina händer blöder av all handtvättning. Och nej jag klarar inte av att ha handkräm på dagen. Tycker bara det blir kladdigt och jobbigt. Och inatt var det ju ingen ide att ta det, då jag var tvungen att tvätta händerna typ 25 gånger.
Jätteroligt att jag behövde ta hand om en bajskatastrof i natt också. Dite stackarn hade bajs över hela kroppen. Och då vi eldar med ved och inte har några tankar, fanns det heller inget varmvatten efter ett tag när vi slutat elda :( Jag trodde hon skulle sluta andas stackarn! Men tur att bebisar glömmer snabbt :)
Simone la sin första spya i vår ena sackosäck. Jag ser inget hopp för den längre tyvärr. Men det är inget att göra åt.
Tvättmaskinen har gått varm, men jag ligger ändå efter med nedspydda kläder och grejer.
Nu är det bara Edgar kvar i familjen som inte haft det, så vi får väl se om han klarar sig eller inte. Och sedan var det ju ett tag sedan Dite hade det. Så varför inte ge sig på det igen? ;)
Igår skulle vi som sagt åkt på kalas till Eije och Sigge, men det ställde vi ju in för att vara på den säkra sidan. Före deras kalas var tanken att vi skulle på kalas för min systerson. Men igår morse ringde min syster och sa att det blir inställt då hon blivit magsjuk. Idag skulle vi åkt på kalas hos mor o far. Kalaset är för Mamma, Mikael MIG och DITE. Kuuul! Jaja.
Det här är enda gången det suger att vara många i familjen ;)
 
Det där lugnet jag skrev om.... nja alltså!!!
 
Sedan måste jag bara nämna hur otroligt underbar bror (bröder, men dom andra skiter vi i nu) jag har. Inatt när jag i panik skrev med Mikael om hur jobbigt det var. Skrev han att han kunde ta Edgar och Dite idag om dom inte blivit sjuka. Dom får bli hemma, men otroligt snällt att erbjuda sig. 
Sedan när jag skrev idag att vi var tvugna att köra in ved och skotta, men att jag vet inte hur det ska gå. Vad tror ni han svarade på det? Att han kan komma hit efter kalas och hjälpa oss med det!
Tack för att du finns!! <3
 
Jag hade tänk skriva om mitt läkarbesök i torsdags med, men det får bli i nästa inlägg då det här blev så långt. (Jag tänkte det samma i förra inlägget, jävla magsjukor ;) )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0