Bröllop och vattkoppor!

Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig! Och det vet väl alla. Men det betyder ju inte att det inte är jobbigt när man väl är där. På lördag gifter sig min bror och en av mina bästa vänner. Och jag har gått och tänkt på allt under ett bra tag. Vad jag ska ha på mig. Vad barnen ska ha på sig. Hur vi ska sova. Hur barnen kommer sova i husvagnen (vilket vi kom fram till skulle bli vår sovplats). Jag har sytt en klänning till Simone som hon skulle ha på bröllopet. Edgar skulle ha sin frack. Jag har tvättat som en galning för att få allt tvättat som barnen skulle ha. Klänning till Dite, Egars skjorta, koftor, strumpbyxor osv. osv. Edgar och Simone har gått och längtat efter bröllopet. Främst för att få leka med alla kusiner och så. Dom har gått och pratat om att Daniel och Maria ska gifta sig. 
 
Igår för exakt två veckor sedan var jag och barnen hos Emelie med familj, och hoppades få med oss vattkoppor hem från Melvin, Arvid och Alicia. Emelie sa att det hade brutit ut exakt två veckor efter att dom hade träffat sina "smittare". Och så hade det även varit för några andra dom kände. Så jag tänkte att då blir det nog så för oss med. Men då tänkte jag ju såklart inte på att vi skulle på bröllop efter lite mer än två veckor. Igår fick Edgar och Simone vattkoppor! Jag grät floder igår! Jag känner mig så jäkla dum. Som tur är ordnar det sig så att Kristoffers pappa kommer och har barnen så att jag och K kan åka på bröllopet. Det är ju såklart det som är viktigast. Men jag mår så dåligt över att våra små älsklingar inte får följa med. Och det är MITT fel. Men barnen har tagit det bra. Det är snarare jag som tycker det är skitjobbigt. Allt man som sagt gått och tänkt på, och nu kommer vi istället stå utan barn. Vi som nästan aldrig gör något utan barnen ska nu behöva gå på min brors bröllop utan dom, när det var planerat hela tiden att dom skulle med :( 
Jag som har gått med pirr i kroppen och längtat efter att det skulle bryta ut. Haha.
 
Men jag har massa runt omkring mig som jag pratade med och skrev med igår, som fått mig på iaf lite bättre humör. Tack!! Vi får tänka som så att det inte är ofta man kan sitta ner och ta det lugnt på tillställningar. Vi kommer kunna sitta ner hela tiden vid maten. Vi kommer kunna sova på både natten och morgonen. Japp!! Så får vi tänka.
Buhuu!
 
 
 
 
 
Lite bilder på våra underbara
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0