Förlossningsskada (eller graviditetsskada?).

Hej alles! Idag var jag i Göteborg på Art clinic. Min kära mor följde med mig ❤️ Jag var alltså där på konsultation för min diastasis recti. Kirurgen, Carolina Borén, sa att det är inget som kommer att läka av sig självt, eller som går att träna ihop. Vilket jag redan visste. Det hoppet har jag gett upp för tio år sedan (även om jag fortsatt träna). Hon sa att jag hade en väldigt illa delning. Väldigt lång. Men att detta skulle de absolut fixa. De kommer även ta bort överskottshuden, skära bort naveln och göra en ny. Så nu är det alltså bestämt; i mars går jag igenom en stor bukplastik. Det känns så sjukt overkligt. Detta har jag längtat efter i så många år. Förhoppningsvis kommer jag slippa konstant smärta. Jag kommer inte vara så begränsad i klädval som jag är nu (då jag inte vill få frågan om vi väntar barn igen). Men det kostar ju såklart sjukt mycket pengar. Vi kommer att låna en del genom art clinic (de har ett samarbete med Svea ekonomi), och en del av mamma. Så nu kommer vi få det riktigt tufft. Men vi fixar det! Vi har liksom inget val. Detta kommer öka min livskvalité något otroligt! Det pirrar i hela kroppen, och jag längtar så till mars! Jag kan inte fatta att detta verkligen händer! Att det snart är dags! På bilden ser ni hur magmusklerna ska se ut, och sedan diastas av olika slag. Den inringade är typ jag. En lååång och bred delning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0